{{ctrl.notification}}
هتل فرودگاهی چیست و چه مزایایی دارد؟

شاید تاکنون بارها برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پروازتان به هر دلیلی با تاخیر مواجه و یا کنسل شده باشد؛ در این صورت تا برقراری مجدد پروازها و یا در صورت نیاز رزرو بلیط پرواز بعدی به ناچار مدت زمانی در فرودگاه معطل خواهید بود. در این مواقع طبیعتا ترجیح می‌دهید در اتاق یک هتل با خیال راحت استراحت کنید، از اینترنت آن استفاده کرده و به کارهای خود برسید، غذایی بخورید و چایی بنوشید و یا حتی دوش آب گرم گرفته و تا زمان پرواز کمی بخوابید؛ تا اینکه روی صندلی‌های فرودگاه چرت بزنید! اما آیا هتلی پیدا می‌شود که در هر زمان از شبانه روز و تنها برای ساعاتی پذیرش مسافر داشته باشید؟ از طرفی فاصله آن تا فرودگاه به قدری زیاد نباشد که به جای حل کرد مشکل آوارگی در فرودگاه، خود مشکل رفت و آمد و نگرانی‌های دیر رسیدن به پرواز را به مسافر تحمیل کند؟ 

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله ماهان چارتر را تا انتها مطالعه کنید تا با این هتل‌ها بیشتر آشنا شوید.

هتل فرودگاهی چیست؟

 هتل فرودگاهی به هتلی گفته می‌شود که در نزدیکی فرودگاه قرار دارد اما لزوما در داخل و یا هم‌جوار فرودگاه نیست و گاه ممکن است تا چند کیلومتر نیز با فرودگاه فاصله داشته باشد. اما معمولاً این هتل‌ها در فاصله کمی از فرودگاه قرار دارند.

در بعضی از هتل‌های چسبیده به فرودگاه، جهت سهولت رفت‌ و آمد مسافران ورودی هتل با استفاده از یک پل پیاده‌رو سرپوشیده به ترمینال خروجی فرودگاه مرتبط می شود.

اکثر این هتل‌ها دارای سرویس ترانسفر رفت‌ و برگشت از/به فرودگاه هستند. هتل‌های فرودگاهی معمولاً مشتریان خاص خود را دارد و برای استفاده خدمه پرواز و یا اقامت موقت مسافرین که از آوارگی در فرودگاه فراری‌اند و به جای آن ترجیح می‌دهند چند ساعت در یک اتاق راحت استراحت کنند، کارهای خود را با خیال راحت انجام داده و برای پرواز بعدی آماده شوند بسیار کاربردی می‌باشد.

اگر شما هم تاکنون پرواز کانکشن و توقف در میانه راه، کنسلی و یا تاخیر پرواز را تجربه کرده باشید، احتمالاً ساعت های زیادی در فرودگاه معطل شده‌اید، نه توانسته‌اید درست بخوابید، نه با آرامش غذا بخورید و نه آن‌قدر وقت داشته‌اید که خود را به هتلی برسانید و استراحت کنید. تازه اگر وقتش را هم داشته باشید رزرو هتل‌های دیگر توجیه اقتصادی ندارد چراکه بر خلاف هتل فرودگاهی، این هتل‌ها معمولا هزینه یک شب اقامت کامل را از شما دریافت می‌کنند؛ اما هتل‌های فرودگاهی هزینه را براساس ساعت اقامت شما محاسبه می‌کنند و از این‌ رو بسیار به صرفه‌تر از هتل‌های معمولی هستند. بطور کلی در این هتل‌ها ورود و خروج مسافر در ساعات غیر معمول امری طبیعی است و در اصل برای همین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس در هتل‌های فرودگاهی Check in و Check out طبق ساعتی تعریف‌شده انجام نمی‌شوند و در هر زمانی از شبانه‌روز پذیرش هتل آماده پاسخ‌گویی به مسافران می باشند.

از دیگر مزایای اقامت در هتل فرودگاهی می‌توان به صبحانه رایگان، اینترنت رایگان و سیستم تهویه اشاره کرد. هتل‌های فرودگاهی معمولاً در فاصله کمی از فرودگاه واقع شده‌اند. همچنین می‌توانید بعد از رزرو اتاق، چمدان‌هایتان را تا زمان پرواز بعدی خود به قسمت بار فرودگاه تحویل بدهید و دیگر لازم نیست آن‌ها را به دنبال خود حمل کنید.

هتل فرودگاهی و مزایای آن

بسته به نوع نیاز مسافران هتل‌های فرودگاهی نیز دارای انواع اتاق های سینگل، دبل، خانوادگی و اتاق ویژه معلولین می باشد.

تنوع غذا در رستوران‌های این هتل‌ها به لطف مسافران بین‌المللی زیادی که دارند معمولاً بالاست و از نظر سفارش غذایی مطابق با سلیقه خود مشکلی نخواهید داشت. در برخی از هتل‌های فرودگاهی وجود رستوران سلف سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا غذاهای متنوع محلی و بین‌المللی آن را امتحان کنید؛ همچنین تمام هتل‌های فرودگاهی دارای کافی‌شاپ با منوی انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز می باشند.

 

لوکس‌ترین هتل‌های فرودگاهی دنیا

هرچند هدف هتل‌های فرودگاهی فراهم آوردن امکانات اولیه جهت اقامت کوتاه ‌مدت برای مواردی همچون فاصله طولانی بین دو پرواز اتصالی، تأخیر و کنسلی غیر قابل ‌پیش‌بینی پرواز می باشد. با این‌ حال برخی از این هتل‌ها قدم فراتر نهاده و با فراهم آوردن امکانات لوکسی مانند باشگاه، زمین بازی تنیس و گلف، کتابخانه، استخر و ... سطح جدیدی از خدمات را به مسافرانشان ارائه می‌دهند؛ به طوری که کاملاً فراموش خواهید کرد که در یک هتل فرودگاهی اقامت دارید.

برای مثال هتل کرون پلازا (Crown Plaza) در ترمینال سه فرودگاه چانگی سنگاپور (Changi Airport)، که سه سال متوالی به‌عنوان بهترین هتل فرودگاهی جهان شناخته شده است، دارای چندین رستوران، سالن ورزشی، باغ‌های استوایی، اتاق‌های مدرن و مجهز به آخرین تکنولوژی روز، مبلمان ارگونومیک، سونا برای درمان جت لگ مسافران و لوازم کاری لوکس مانند پرینتر وایرلس، شارژر یو‌اس‌بی، امکان تماس بین‌المللی رایگان و ... می‌باشد این هتل یکی از مجلل‌ترین هتل‌های فرودگاهی دنیا محسوب می شود.

هتل کرون پلازا فرودگاه چانگی سنگاپور

هتل سافیتل فرودگاه هیثرو لندن (Sofitel London Heathrow) نیز یکی دیگر از هتل‌های لوکس فرودگاهی است که با امکانات و خدمات بینظیری مانند استخر، حمام‌های بزرگ با وان‌های عمیق، سونا، استخر آب گرم، اتاق‌هایی با تخت‌های بزرگ و ملحفه‌هایی از پارچه‌های پنبه‌ای مصری، در ترمینال 5 فرودگاه هیثرو لندن قرار دارد.

هتل فرودگاه هیثرو لندن

هتل نووتل بانکوک (Hotel Novotel Bangkok Suvarnabhumi Airport) با یک لابی بزرگ، پنج رستوران، حمام آب گرم، اتاق‌ها و سوئیت‌های لوکس و بزرگ با تزئینات به سبک تایلندی و خدمات بینظیر دیگر در فرودگاه بین‌المللی سوورنابومی تایلند واقع شده است.

 

هتل‌های فرودگاهی ایران

در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز دو هتل فرودگاهی پنج ستاره نووتل در ضلع جنوبی فرودگاه امام، و هتل چهار ستاره ایبیس (اکسیس سابق) در مجاورت ترمینال اصلی این فرودگاه، برای خدمت‌رسانی به مسافرین و خدمه پروازی ایجاد شده‌اند. 

هتل ایبیس فرودگاه امام خمینی تهران

این دو هتل که زیرمجموعه گروه هتل‌داری اکور (Accor) فرانسه می‌باشند دارای ترانسفر رفت‌ و برگشت بین فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام و همچنین ترانسفر از فرودگاه امام خمینی (ره) به تمام نقاط تهران و بالعکس با قیمت مناسب هستند. پرسنل مجرب و کارآزموده هتل‌های نووتل و ایبیس برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مسافران بین‌المللی، مسلط به چندین زبان زنده دنیا می‌باشند.

هتل نووتل فرودگاه امام خمینی تهران

date_range چهارشنبه 23 مهر 1399 remove_red_eye 2069 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0