{{ctrl.notification}}
بلیط هواپیما مشهد عسلویه

بندر عسلویه مرکز شهرستان عسلویه است که در استان بوشهر و در حوزه گازی پارس جنوبی، در کرانه خلیج همیشه فارس، قرار گرفته ‌است و به همین دلیل عسلویه یکی از شهرهای مهم اقتصادی ایران محسوب می شود. در این مطلب به بررسی نکات مهم و راه‌های رزرو بلیط ارزان مشهد عسلویه و بهترین زمان برای سفر به این شهر خواهیم پرداخت.

 

چرا بلیط هواپیما مشهد عسلویه رو رزرو کنیم؟

هرچند غالب سفرهای به مقصد عسلویه را سفرهای کاری تشکیل می دهد، این شهر جنوبی دارای مکان‌های دیدنی بسیاری است که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است؛ سواحل بکر و دیدنی، جاذبه‌های تاریخی، برنامه‌های تفریحی شاد به خصوص در تعطیلات رسمی از جمله نوروز، بومیان خونگرم و مهمان‌نواز عسلویه و ... همگی دلایلی هستند که می‌توانند اوقاتی خاطره‌انگیز را در این شهر رقم بزنند. بهترین و آسان‌ترین راه برای سفر به عسلویه از مشهد رزرو بلیط هواپیما مشهد عسلویه است.

گردشگری عسلویه

جاذبه‌های گردشگری عسلویه

همان‌طور که گفته شد اکثر مسافران به عسلویه به چشم یک شهر توریستی نگاه نمی‌کنند و بر این باورند که این سفر تنها به منظور اهداف کاری صورت می‌گیرد. حال‌آنکه واقعیت چنین نیست؛ جاذبه‌های گردشگری این شهر که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم، نظر شما را عوض خواهد کرد.

جاذبه های گردشگری عسلویه

پارک ملی و خلیج نایبند

اولین پارک ملی دریایی کشور در خلیج ‌فارس که در سواحل شهر عسلویه قرار گرفته است. حیات وحش کم‌نظیر این منطقه حفاظت ‌شده، گله‌هایی از حیواناتی نظیر قوچ، آهو، پلنگ، میش و گونه‌های نادری مانند آهوی هندی (جبیر) در این منطقه، از ویژگی‌های جذاب آن بشمار می رود. روستای هاله با سواحل صخره‌ای، مناظر زیبا از جنگل های حرا و درختان کهن از دیگر جاذبه‌های خلیج نایبند است.

پارک ملی نایبند عسلویه

چشمه کلات

طبیعت سرسبز، چشمه پرآب، نخل‌های سر به فلک کشیده در میان کوه و طبیعت چشم نواز روستای کلات در مجاورت شهر عسلویه، شهری صنعتی پر از سکوهای گازی، در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسد اما واقعیت دارد. این روستا در فصول سرد سال به‌ویژه در ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری می باشد.

چشمه کلات عسلویه

روستای تاریخی بندو

روستای بندو که در فهرست آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده است، در جنوب استان بوشهر و در نزدیکی عسلویه قرار گرفته است و با آثار فراوانی از دوره‌های مختلف تاریخی گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

 

آبشار درزو

در بخش مرکزی عسلویه روستای اخند با طبیعت بکر و چشم‌نواز و آبشاری فوق‌العاده جای گرفته است. زیبایی این آبشار و حوضچه پرآب پای آن کاملاً ارزش آن را دارد که با پیاده‌روی یک ساعته خود را به آبشار رسانده و تنی به آب بزنید و برای مدتی فراموش کنید که در یک شهر صنعتی با نفت‌کش‌ها و پالایشگاه‌های بزرگ میهمان هستید.

 

دهکده گردشگری پازارگاد عسلویه

این دهکده توریستی با مجموعه‌ای متشکل از فضاهای بازی کودکان، شهربازی، رستوران و لم کده ساحلی، تفریحات آبی، سینما شش بعدی و برنامه‌های شاد با اجرای زنده کنسرت بخصوص در ایام نوروز، یکی از مراکز تفریحی در شهر عسلویه است که انتخابی مناسب مخصوصاً برای گذراندن اوقات فراغت در نوروز است.

 

سوغات عسلویه

سوغات عسلویه مانند سایر شهرهای استان‌های جنوبی کشور شامل ماهی، میگو، خرما، ارده و عبای شتر، نان‌های سنتی خوش‌مزه و صنایع دستی ازجمله حصیربافی، گلیم‌بافی، قالیچه‌های گلیم دست‌باف، کلاه و سبدهای حصیری می باشد. اگر در روز چهارشنبه در عسلویه بودید فراموش نکنید از چهارشنبه بازار این شهر دیدن کنید.

 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما مشهد عسلویه

همان‌طور که می‌دانید عواملی که بهترین زمان خرید بلیط هواپیما مشهد عسلویه را تعیین می‌کنند را می‌توان از دو جهت بررسی کرد:

بهترین زمان سفر از نظر آب‌ و هوای عسلویه

آب و هوای عسلویه در بیشتر روزهای سال گرم است؛ بنابراین بهترین زمان سفر به این شهر ازنظر آب ‌و هوا، فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار به ویژه نوروز است.

 

بهترین زمان سفر اقتصادی به عسلویه

با توجه به این‌که سفرهای کاری زیادی در تمام طول سال به عسلویه انجام می‌گیرد و به دلیل پایین بودن خدمات گردشگری در این شهر، هزینه‌های سفر به عسلویه در طول سال معمولاً ثابت می‌ماند؛ اما با این ‌وجود بازهم اگر برنامه سفر شما انعطاف پذیر است و با گرما مشکلی ندارید می‌توانید با تغییر تاریخ سفر خود به تابستان در هزینه‌های خود اندکی صرفه‌جویی کنید.

 

فرودگاه‌های مبدأ و مقصد پرواز مشهد عسلویه

مبدأ این سفر فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد با کد یاتا MHD و مقصد سفر فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه با کد یاتا PGU است که در شانزده کیلومتری جنوب شرق عسلویه قرار دارد و با وجود کوچک بودنT یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است که روزانه پروازهای داخلی بسیاری در آن انجام می‌گیرد. پرواز بین‌المللی عسلویه دبی توسط شرکت هواپیمایی ماهان از این فرودگاه به صورت هفتگی انجام می گیرد.

 

فاصله هوایی و مدت زمان پرواز مشهد عسلویه

فاصله هوایی مشهد به عسلویه حدود 920 کیلومتر بوده و مدت زمان این پرواز یک ساعت و بیست دقیقه می باشد که این زمان ممکن است با توجه به شرایط جوی، نوع هواپیما و دیگر عوامل متغیر باشد.

 

راهنمای خرید بلیط ارزان هواپیما مشهد عسلویه

برای جستجو و رزرو بلیط هواپیما مشهد به عسلویه از وب‌سایت ماهان چارتر کافی است گام‌های زیر را طی کنید:

گام اول: جستجوی بلیط هواپیما مشهد به عسلویه

با وارد کردن نام شهر مبدأ و مقصد و مشخص کردن تاریخ سفر، فهرستی از پروازهای موجود مشهد به عسلویه برای شما نمایش داده می شود. درصورتی ‌که برنامه سفر شما انعطاف‌پذیر بوده و با تغییر تاریخ آن مشکلی نداشته باشید، می‌توانید سفر خود را به روزهایی که پرواز ارزان‌تری در دسترس است موکول کنید.

 

گام دوم: انتخاب پرواز و ثبت تعداد مسافران

از بین پروازهای موجود مشهد به عسلویه بهترین گزینه را با توجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب کرده و پس از وارد کردن تعداد مسافران با زدن گزینه تایید به مرحله بعد بروید.

 

گام سوم: ثبت اطلاعات مسافران

اطلاعات خواسته شده تمامی مسافران نظیر جنسیت، نام و نام خانوادگی، کد ملی برای مسافرین ایرانی و شماره پاسپورت و تابعیت مسافرین غیرایرانی را بدون هیچ‌گونه غلط و مطابق مدارک شناسایی وارد کنید.

درصورتی که بلیط را برای شخص دیگری تهیه می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم تلفن تماس و پست الکترونیکی خود مسافر را وارد کنید.

برای استفاده از کد تخفیف گزینه "کد تخفیف دارم" را انتخاب کرده و کد را وارد نمایید تا به مرحله بعد بروید.

 

گام چهارم: تایید اطلاعات وارد شده

یک بار دیگر اطلاعات واردشده را بررسی کرده و در صورت اشتباه و عدم تطابق با اطلاعات کارت شناسایی مسافرین پس از ویرایش آن‌ها به مرحله بعد بروید.

 

گام پنجم: مطالعه و تأیید راهنمای سفر در زمان شیوع کرونا

پس از مطالعه راهنمای سفر در زمان شیوع کرونا و تایید عدم ابتلا و یا مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا ویروس (Covid-19) از جمله تب، سرفه، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی و چشایی یا اختلالات گوارشی گزینه پرداخت را بفشارید.

 

مرحله ششم: پرداخت آنلاین و صدور بلیط مشهد عسلویه

در این مرحله به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت مبلغ بلیط با یکی از کارت عضو شتاب دارای رمز دوم بلیت مورد نظر شما صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است برای سوار شدن به هواپیما ارائه بلیط چاپی الزامی نمی‌باشد و صدور کارت پرواز تنها با ارائه کد ملی انجام خواهد شد.

 

رزرو هتل در عسلویه

یکی دیگر از خدمات ماهان چارتر، امکان رزرو هتل در عسلویه می‌باشد که با انتخاب تاریخ ورود و خروج و طی کردن مراحلی ساده می‌توانی ووچر هتل مور نظر خود را دریافت کنید.

date_range شنبه 06 دی 1399 remove_red_eye 1414 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0