{{ctrl.notification}}
بلیط هواپیما تهران خرم آباد

خرم آباد شهری در میان کوه‌های زاگرس و مرکز استان لرستان است. بیشتر جمعیت این شهر را مردمان خون گرم و میهمان نواز از تبار ترک و لک تشکیل داده است.

خرم‌آباد شهری تاریخی با جاذبه‌های گردشگری فراوان است؛ هرچند که خرم آباد در بین شهرهای پر گردشگر ایران ناشناخته مانده است، اما در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را در این عرصه شروع کرده‌است و تقاضا برای بلیط هواپیما تهران خرم آباد افزایش رو به رو بوده است.

در ادامه با ماهان چارتر همراه باشید تا به بررسی نکات مهم درباره رزرو پرواز تهران خرم آباد بپردازیم.

فرودگاه مبدا و مقصد پرواز تهران خرم آباد

مبدأ این سفر هوایی، فرودگاه مهرآباد تهران با کد یاتا THR و مقصد آن فرودگاه بین‌المللی شهدای خرم آباد با کد یاتا KHD و در جنوب خرم آباد است. این فرودگاه چهارمین فرودگاه است که در ایران پس از فرودگاه مسجد سلیمان، فرودگاه بندر لنگه و فرودگاه قلعه مرغی ساخته شده است.

 

فاصله هوایی و مدت زمان پرواز تهران خرم آباد

فاصله هوایی دو شهر تهران و خرم‌آباد 370 کیلومتر می‌باشد و مدت زمان پرواز تهران خرم آباد حدود پانزده دقیقه است که این زمان ممکن است بسته به نوع هواپیما، مسیر پروازی و شرایط جوی متغیر باشد.

 

جاذبه‌های گردشگری خرم آباد

فرق ندارد که طبیعت دوست باشید و یا علاقه‌مند به مکان‌های تاریخی؛ خرم آباد برای هر سلیقه‌ای چیزی دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر اشاره خواهیم کرد:

جاذبه های گردشگری خرم آباد لرستان

قلعه فلک الافلاک

امکان ندارد اسم خرم آباد به میان بیاید و از قلعه فلک الافلاک نامی برده نشود. فلک الافلاک، قلعه متعلق به دوره ساسانی، به نوعی نماد این شهر محسوب می‌شود و از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است. امروزه موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی آن به یکی از جاذبه‌های گردشگری خرم‌آباد تبدیل شده است.

 

آبشار نوژیان

بلندترین آبشار لرستان، مهد آبشارهای زیبای ایران، آبشار نوژیان است که در جنوب شرقی خرم آباد واقع شده است. طبیعت سرسبز و زیبا و آب و هوای دل‌پذیر این منطقه به خصوص در فصل بهار که پرآب ترین فصل آبشارهای لرستان است، بسیار دیدنی است.

 

دریاچه کیو

دریاچه کیو در پارکی به همین نام واقع شده است و محل مناسبی برای قایق سواری و ورزش‌های آبی به خصوص در بهار و تابستان است.

 

بام لرستان

یکی از مکان‌های تفریحی خرم آباد به خصوص برای گشت و تفریح در شب، بام لرستان است. رصدخانه کاسین نیز در این مکان قرار دارد.

 

دریاچه گهر و آبشار بیشه

اگر می‌خواهید در سفر به خرم آباد از دو مکان تفریحی با طبیعت بی‌نظیر دیدن کنید، باید به شهرستان دورود بروید. دورود حدود 85 کیلومتر با خرم آباد فاصله دارد، اما با سفر به آن و بازدید از دریاچه گهر، نگین اشتران کوه و طبیعت جنگلی اطراف آن و آبشار بیشه، کاملا ارزش این سفر کوتاه را دارد. ایستگاه راه‌آهن بیشه بدون شک یکی از زیباترین نقاط ایران است که احتمالاً تصاویر کارت پستالی آن را در فصل‌های مختلف دیده‌اید.

 

از دیگر مکان‌های گردشگری که در سفر به خرم آباد باید از آن‌ها دیدن کرد، می‌توان به آبشار گریت، خانه تاریخی آخوند ابو، پارک جنگلی مخمل کوه، حمام گپ خرم آباد، پل شاپوری شکسته، آسیاب گبری، بقعه باباطاهر، گرداب سنگی، مناره آجری و ... نام برد.

 

سوغات خرم آباد

در سفر به خرم آباد می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه و صنایع دستی این شهر را به عنوان سوغات خریداری کرده و به شهر خود بیاورید. ازجمله سوغاتی‌های معروف خرم آباد عبارت‌اند از:

نان آردی

شیرینی کاک

برساق

روغن حیوانی

عسل

ورشوسازی

جاجیم ‌بافی

خراطی

گیوه

حصیر

نمدمالی

قالی و گلیم‌بافی

مشته بافی

حرمی بافی و غیره

 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران خرم آباد

برای بررسی بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران خرم آباد می‌بایست فاکتورهای زیر را مدنظر قرار دهید:

 

بهترین زمان سفر از نظر آب و هوای خرم آباد

خرم آباد با آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های سرد و مرطوبی دارد. بهترین زمان سفر به این شهر بهار و به خصوص اردیبهشت ماه است. در بهار و تابستان شاهد بارش‌های فصلی زیادی نیز در این شهر هستیم.

 

بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما تهران خرم آباد

در پاییز و زمستان می‌توانید با خرید بلیط لحظه آخری هواپیما تهران خرم آباد، سفری ارزان و اقتصادی‌تری انجام دهید. زیرا در این فصول از تعداد گردشگران این شهر کاسته شده و نرخ خدمات گردشگری در آن کاهش می‌یابد.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما تهران خرم آباد

راهنمای خرید بلیط ارزان هواپیما تهران به خرم آباد

با گذراندن مراحل ساده زیر می‌توانید اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران خرم آباد از وب‌ سایت ماهان چارتر بکنید:

راهنمای رزرو آنلاین بلیط هواپیما تهران خرم آباد از وب سایت ماهان چارتر

مرحله اول: جستجوی بلیط هواپیما تهران خرم آباد

پس از وارد کردن مبدأ، مقصد و تاریخ سفر، فهرستی از پروازهای موجود برای شما نمایش داده خواهد شد. درصورتی‌که با جابجایی تاریخ سفر مشکلی نداشته باشید، می‌توانید سفر خود را به روزهایی که پرواز ارزان‌تری در دسترس است، موکول کنید. در جدول ارزان‌ترین پروازهای تهران به خرم آباد در سی روز آینده، دید کلی تری از قیمت پروازها در یک بازه زمانی یک‌ ماهه خواهید داشت؛ معمولاً ارزان‌ترین پرواز تهران به خرم آباد در آن با رنگ سبز نمایش داده شده است.

 

مرحله دوم: انتخاب پرواز مناسب و ثبت تعداد مسافران

از بین پروازهای نمایش داده شده بهترین گزینه را با توجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید و پس از وارد کردن تعداد مسافران، به روی تایید کلیک کنید.

 

مرحله سوم: ثبت اطلاعات مسافران

اطلاعاتی نظیر جنسیت، نام و نام خانوادگی، کد ملی برای مسافرین ایرانی و شماره پاسپورت و تابعیت مسافرین غیرایرانی را می‌بایست در این قسمت بدون هیچ‌گونه غلط و مطابق با مدارک شناسایی مسافرین وارد کنید.

اگر بلیت را برای شخص دیگر رزرو می‌کنید، این نکته را مدنظر قرار داده دهید که اطلاعاتی از قبیل تغییر ساعت، تاخیر و یا لغو پرواز به شماره تلفن و پست الکترونیکی واردشده در این قسمت ارسال می شود. بنابراین در صورت نیاز اطلاعات تماس شخص مسافر را وارد کنید.

درصورتی‌که می‌خواهید از کد تخفیف استفاده کنید گزینه "کد تخفیف دارم" را انتخاب کرده و کد را وارد نمایید تا تخفیف اعمال شده و به مرحله بعد بروید.

 

مرحله چهارم: تایید اطلاعات وارد شده

در این مرحله یک بار دیگر درستی اطلاعات را بررسی کنید و در صورت تطابق با اطلاعات کارت شناسایی مسافرین به مرحله بعدی بروید؛ در غیر این صورت پس از ویرایش اطلاعات به مرحله بعد بروید.

 

مرحله پنجم: مطالعه و تأیید راهنمای سفر در زمان شیوع ویروس کرونا

با مطالعه راهنمای سفر و انتخاب گزینه عدم ابتلا و نداشتن علائم بیماری کووید19 به صفحه پرداخت راهنمایی خواهید شد.

 

مرحله ششم: پرداخت آنلاین و صدور بلیط تهران به خرم آباد

در این مرحله پس از پرداخت مبلغ بلیط هواپیما با یکی از کارت‌های عضو شتاب و دارای رمز دوم، بلیط مورد نظر شما صادر خواهد شد. برای سوار شدن به هواپیما ارائه بلیط چاپی الزامی نمی‌باشد و پذیرش مسافرین تنها با کد ملی امکان‌پذیر است.

 

رزرو هتل در خرم آباد

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط ماهان چارتر، امکان رزرو هتل در اکثر مقاصد داخلی است. برای رزرو هتل در خرم آباد، کافی است پس از انتخاب و رزرو بلیط هواپیما تهران خرم آباد و انتخاب پرواز برگشت و رزرو بلیط هواپیما خرم آباد تهران، از بین هتل‌های شهر خرم آباد مانند هتل آزادی افلاک، هتل رنگین کمان، هتل جهانگردی سراب کیو، هتل سالیز و ... یک گزینه را برای اقامت در این شهر انتخاب و رزرو کنید.

 

date_range چهارشنبه 20 اسفند 1399 remove_red_eye 1941 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0