{{ctrl.notification}}
بلیط هواپیما تهران ارومیه

خرید بلیط هواپیما تهران ارومیه سرآغاز سفر به شهری با تاریخ سه هزار ساله است که در فهرست یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در قدیم این شهر به نام "رضاییه" شناخته می‌شد و از سال 1357 به بعد نام آن به "ارومیه" تغییر پیدا کرد. ماهان چارتر در این مطلب قصد دارد راهنمای خرید آنلاین و نکات مهم درباره انتخاب بلیط هواپیما تهران ارومیه را بررسی نماید؛ با ما همراه باشید.

چرا بلیط هواپیما تهران ارومیه را رزرو کنیم؟

ارومیه یکی از 19 شهر تاریخی ایران است. جاذبه‌های گردشگری فراوان و طبیعت بی‌نظیر این شهر مسافران زیادی را به این شهر می‌خواند تا تجربه سفری شیرین و دل‌چسب را در دفتر خاطرات خود ثبت کنند.

یکی از بهترین و آسان‌ترین گزینه‌ها برای سفر به ارومیه از تهران رزرو بلیط هواپیما تهران ارومیه است. اما قبل از انتخاب و خرید پرواز تهران ارومیه دانستن برخی نکات خالی از لطف نیست. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

بلیط هواپیما تهران ارومیه

جاذبه‌های گردشگری ارومیه

دریاچه ارومیه

شاید معروف‌ترین جاذبه گردشگری ارومیه، بزرگ‌ترین و شورترین دریاچه ایران باشد. دریاچه ارومیه دومین دریاچه آب شور دنیاست و در 17 کیلومتری شرق ارومیه قرار دارد.

دریاچه ارومیه مهمترین جاذبه گردشگری ارومیه

دریاچه مارمیشو

در حدود چهل و پنج کیلومتری غرب شهر ارومیه و در میان کوهستان‌های مرزی ایران و ترکیه دریاچه زیبای مارمیشو با طبیعتی بکر و چشم‌نواز قرار گرفته است.

 

مسجد جامع ارومیه

یکی از بناهای معروف ارومیه متعلق به قرن هفتم و دوره ایلخانان مسجد جامع ارومیه است که در بازار این شهر واقع شده‌است. در خاک‌برداری این بنا که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است، اشیاء عتیقه متعلق به دوره ایلخانان و سلجوقیان یافت شده است.

مسجد جامع ارومیه

خانه و مسجد ژنرال

خانه‌های عسگر خان عبدالمالکی افشار، یکی از فرماندهان نظامی فتحعلی‌شاه قاجار، به همراه مسجد و حسینیه تاریخی آن که حدود دویست سال پیش بنا شده است، از جاذبه‌های تاریخی معروف این شهر است که در خیابان عسگر خان قرار دارد.

 

پارک جنگلی شیخ تپه

در ارتفاعات جنوب شرقی شهر ارومیه پارک جنگلی 44 هکتاری شیخ تپه که تپه باستانی متعلق به دوره مادها است، قرار دارد.

 

بازار ارومیه

بازار ارومیه یکی از جاذبه‌هایی است که ارزش دیدن دارد. شور و هیاهوی مردم در این بازار که قلب تجاری شهر است، کاروان‌سراها و حمام‌های قدیمی، راسته مسگران، چاقوسازان، فرش فروشان، عطاران، کفاشان، زرگران، و ... حال ‌و هوای جالبی به این بازار داده است. می توانید سوغات ارومیه را نیز از این بازار تهیه کنید.

بازار ارومیه

سوغات ارومیه

معروف‌ترین سوغات ارومیه نقل این شهر است که در کنار چای و به جای قند مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع حلوا مانند حلوای هویج و حلوای گردو، عرقیات، شیرینی و نان‌های سنتی مثل لوزانک، تنور شیرینی سی، سوجوق، تنوره چره، ارده، تاواچره و صنایع دستی مانند گلیم، معرق، سفالگری، جاجیم، منجوق‌دوزی، وسایل چوبی، منبت‌کاری و از همه مهم‌تر فرش ارومیه از جمله سوغات مهم این شهر محسوب می شود.

 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران ارومیه

بهترین زمان برای خریدن بلیط هواپیما تهران ارومیه از دو جهت قابل بررسی است:

بهترین زمان سفر از نظر آب‌ و هوای ارومیه

با توجه به موقعیت جغرافیایی ارومیه و قرارگیری در مناطق کوهستانی شمال غرب کشورو با توجه به جریان هوای مرطوب اقیانوسی اطلس و دریای مدیترانه این شهر زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های نسبتاً گرم دارد. طبیعی است ماه‌های گرم سال از اردیبهشت تا مهر برای سفر به ارومیه مناسب‌تر است.

بهترین زمان سفر ارزان به ارومیه

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود ماه‌های سرد سال که از تعداد گردشگران در ارومیه کاسته می شود، می‌توانید از خدمات گردشگری با قیمت مناسب تری استفاده کنید. بنابراین بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما تهران به ارومیه، پاییز و زمستان است.

 

فرودگاه‌های مبدأ و مقصد پرواز تهران ارومیه

این سفر از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با کد یاتا THR آغاز شده و به فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه با کد یاتا OMH ختم می شود.

 

فاصله هوایی و مدت زمان پرواز تهران ارومیه

فاصله هوایی تهران تا ارومیه 601 کیلومتر است و مدت زمان پرواز از تهران به ارومیه حدود یک ساعت و ده دقیقه می باشد. لازم به ذکر است این زمان ممکن است با توجه به شرایط جوی، مسیر پرواز و نوع هواپیما متغیر باشد.

 

راهنمای خرید بلیط ارزان هواپیما تهران ارومیه

برای جستجو و خرید بلیط ارزان هواپیما تهران به ارومیه از سامانه رزرواسیون بلیط هواپیمای ماهان چارتر کافی ا‌ست مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: جستجوی بلیط هواپیما

با جستجوی مبدا و مقصد سفر و تاریخ موردنظر می‌توانید لیست پروازهای تهران به ارومیه را مشاهده کنید. اگر برنامه زمانی منعطفی دارید، می‌توانید با جابجایی تاریخ سفر در روزهای قبل و بعد نرخ ارزان‌تری را برای سفر خود بیابید.

بلیط هواپیما تهران ارومیه ماهان چارتر

مرحله دوم: انتخاب پرواز و ثبت تعداد مسافران

پس از انتخاب پرواز لازم است تعداد مسافران را وارد کرده و روی دکمه "تایید" کلیک کنید.

 

مرحله سوم: ثبت اطلاعات مسافران

در این مرحله لازم است اطلاعات مسافران نظیر جنسیت، نام و نام خانوادگی، کد ملی برای مسافر ایرانی و شماره پاسپورت و تابعیت برای مسافر غیرایرانی را وارد کنیم. در نظر داشته باشید اطلاع‌رسانی‌های مربوطه از طریق پیامک و پست الکترونیک برای مسافر ارسال می‌گردد؛ بنابراین اگر برای شخص دیگری بلیط تهیه می کنید پیشنهاد میکنیم اطلاعات تماس خود شخص را ثبت کنید.

اگر مایل به استفاده از کد تخفیف هستید در قسمت پایین صفحه تیک گزینه "کد تخفیف دارم" ر زده و کد تخفیف را وارد نمایید. با فشردن دکمه "ثبت اطلاعات" به مرحله بعدی بروید.

 

مرحله چهارم: تایید اطلاعات وارد شده

در این مرحله یک بار دیگر اطلاعات واردشده را بررسی نموده و در صورت تطابق اطلاعات با کارت شناسایی مسافر، گزینه ادامه را انتخاب کنید. در غیر این صورت اطلاعات را ویرایش کرده و به مرحله بعد بروید.

 

مرحله پنجم: مطالعه و تأیید راهنمای سفر در زمان شیوع کرونا

پس از مطالعه راهنمای سفر در زمان شیوع کرونا و تأیید عدم ابتلا و یا مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا ویروس از جمله تب، سرفه، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی و چشایی یا اختلالات گوارشی، گزینه پرداخت را بفشارید.

 

مرحله ششم: پرداخت آنلاین و صدور بلیط

در این مرحله به صفحه پرداخت آنلاین راهنمایی خواهید شد و بعد از پرداخت مبلغ با یکی از کارت‌های عضو شتاب دارای رمز دوم پویا، بلیط مورد نظر شما صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است برای پذیرش و سوار شدن به هواپیما ارائه بلیط چاپی الزامی نمی‌باشد و معمولاً صدور کارت پرواز تنها با ارائه کد ملی انجام خواهد شد.

 

رزرو هتل در ارومیه

یکی دیگر از خدمات ماهان چارتر رزرو هتل در ارومیه می باشد. برای اقامت در شهر ارومیه می‌توانید پس از مشخص شدن تاریخ سفر و رزرو بلیط هواپیما تهران ارومیه و پرواز برگشت در مسیر ارومیه به تهران، جهت رزرو هتل در ارومیه اقدام کنید.

برخی از هتل‌های ارومیه عبارت‌اند از: هتل پارک، هتل آریا، هتل ساحل، هتل جهانگردی، هتل آنا، هتل ماه کیمیا، هتل آپارتمان بهار، هتل ایران پارک.

 

date_range شنبه 27 دی 1399 remove_red_eye 1215 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0