{{ctrl.notification}}
اقدامات هواپیمایی ماهان جهت سفر هوایی ایمن در دوران کرونا

در سفرهای هوایی ایمنی و سلامت مسافرین عزیز مهم‌ترین اولویت است در این خصوص تدابیر بهداشتی ایرلاین ماهان و اقدامات پیشگیرانه مسافرین محترم در کنار هم می تواند شرایط سفری امن را فراهم آورد. از جمله تصمیمات موثری که در این باره گرفته شده است، فروش 60 درصد بلیط های هواپیما در هر پرواز است که موجب ایجاد فضای کافی جهت رعایت فاصله در پروازها می‌گردد.

در این مطلب به بررسی نکات و مواردی که مسافرین و شرکت هواپیمایی ماهان، پیرو توصیه‌ها و نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سفرهای هوایی موظف به رعایت آن‌ها هستند، می‌پردازیم.

الف) پروتکل ‌های بهداشتی که مسافرین موظف به رعایت آن‌ها هستند.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در جهت قطع کردن زنجیر شیوع کرونا می‌توان انجام داد ماسک زدن است. بنابراین از مسافران عزیز درخواست می‌گردد همواره در طول سفر از ماسک استفاده نموده و ماسک خود را هر چهار ساعت یک‌بار تعویض نمایند و حتی با وجود داشتن ماسک نیز در هنگام سرفه و عطسه دهان خود را بپوشانند.

درصورتی که طی دو هفته گذشته با شخص مبتلا به کووید19 در ارتباط بوده‌اند و یا در صورت احساس تب، ضعف و بیماری از سفر بپرهیزند.

حتی‌المقدور از ازدحام در فرودگاه و کابین پرواز جلوگیری کرده و تعداد چمدان‌های خود را به حداقل برسانند. به علامت‌های مخصوص فاصله گذاری اجتماعی دقت کنند.

انجام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فرودگاه

 فاصله اجتماعی خود با دیگر مسافرین را به ویژه در زمان سوار و پیاده شدن از هواپیما رعایت نماید و قبل از ترک صندلی به راهنمایی مهمانداران هواپیما توجه کند.

 تکمیل فرم‌های ارائه ‌شده توسط میهمانداران طبق دستورالعمل مراجع بهداشتی ضروری است.

مسافرین ورودی به کشور می بایست فرم تعهدنامه کووید19 و فرم خوداظهاری کووید19 را تکمیل کرده و قبل از ورود به کشور، تحویل دهد.

 در فرم خوداظهاری پس از تکمیل اطلاعات شخصی لازم است به سوالاتی در زمینه سابقه سفر به کشورهای مختلف در چهارده روز گذشته سابقه بیماری زمینه‌ای (دیابت، فشارخون، بیماری قلبی عروقی، بیماری تنفسی و ...)، وضعیت کنونی سلامت و احتمال ارتباط با بیماران مبتلا به کووید19 پاسخ داده شود.

 در فرم تعهدنامه مسافرین ورودی به کشور پس از ثبت اطلاعات شخصی، شرایط قرنطینه کشور جمهوری اسلامی ایران که شامل انجام تست کووید19 توسط پایگاه بهداشت مرزی، مراجعه به محل اسکان شخصی از زمان ورود به کشور تا تعیین جواب آزمایش، قرنطینه خانگی به مدت چهارده روز در صورت مثبت بودن تست کووید19، را پذیرفته و متعهد می‌گردد حداکثر همکاری با نمایندگان وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی را به عمل آورد.

لازم به ذکر است ورود مسافرین از مبدأ کشورهای با سطح خطر بالا مانند ایالات متحده آمریکا، فدراسیون روسیه، اسپانیا، آلمان، فرانسه، برزیل، ترکیه، هندوستان، پاکستان و افغانستان تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.

ورود مواد مورد نیاز صنعت کشور با اخذ مجوزهای لازم از وزارت امور خارجه و اقدامات بهداشتی مجاز می باشد. در کشورهای با سطح خطر پایین، ورود محموله تجاری به شرط گندزدایی بلامانع است.

ماسک زدن در طول پروازهای هواپیمایی ماهان الزامی است.

ب) پروتکل‌ های بهداشتی قبل پرواز

 پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت انجام می‌شود و قبل از هر بار مسافرگیری هواپیما به ‌صورت تخصصی توسط تیم متخصص و آموزش‌ دیده ضدعفونی می‌گردد. 

در پروازهای هواپیمایی ماهان حدود شصت درصد ظرفیت پروازها فروش رفته و فاصله اجتماعی کاملاً رعایت می گردد.

کلیه هواپیماها مجهز به فیلتر تصفیه هوا (هپا) بوده که موجب می شود به صورت پیوسته هوای داخل کابین تمیز و تصفیه شود.

علاوه بر فضای داخلی هواپیما تمامی پل‌های اتصال به هواپیما (Jet Ways)، پله‌های مسافرتی، اتوبوس‌ها و محفظه بار هواپیما قبل از هر پرواز ضدعفونی می‌شوند.

 پرسنل شرکت هواپیمایی ماهان کلیه توصیه‌های بهداشتی که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)، انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA)، وزارت بهداشت و سازمان هواپیمای کشوری اعلام می‌گردد را به کار گرفته و آموزش‌های لازم طبق جدیدترین پروتکل‌های بهداشتی را فرا گرفته‌اند.

ضد عفونی هواپیمای ماهان در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا

ج) پروتکل های بهداشتی در داخل فرودگاه

در بدو ورود به فرودگاه دمای بدن تمامی تمامی مسافران با استفاده از دوربین‌های حرارتی اندازه‌گیری شده و در صورت مشاهده تب بالاتر از 37.3 درجه سانتی‌گراد اجازه مسافرت به فرد داده نمی‌شود.

تمامی خدمه و کارکنان فرودگاه ملزم به استفاده از ماسک و دستکش بوده و معاینات پزشکی جهت اطمینان از سلامت ایشان انجام می شود.

تعبیه دستگاه ضدعفونی کننده دست، علامت‌گذاری جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی مداوم ترمینال‌ها و نقاط پررفت‌وآمد فرودگاه از دیگر تدابیر بهداشتی در داخل فرودگاه به شمار می‌رود.

ضدعفونی مکان های پر رفت و آمد در فرودگاه

لازم به ذکر است تمامی سالن‌های تشریفات کلاس تجاری تا اطلاع ثنوی تعطیل می باشد.

لوازمی که مسافران می‌توانند همراه خود به داخل کابین هواپیما ببرند شامل: ساک دستی، لپ‌تاپ، کیف دستی، کیف یا وسایل کودک می باشد.

 

د) پروتکل‌ های بهداشتی حین پرواز

هواپیما به‌صورت مستمر و با رعایت دقیق استانداردهای بهداشتی با استفاده از مواد ضدعفونی کننده با ترکیبات خاص ضدعفونی می‌گردد. لذا از مسافرین عزیز درخواست می‌شود به‌هیچ‌ وجه از مواد ضد عفونی ‌کننده شخصی برای سطوح داخل هواپیما استفاده ننمایند.

بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده دست و غیره به مسافرین اهدا می‌گردد؛ برای افراد دو سال به بالا استفاده از ماسک الزامی می‌باشد.

 در صورت بروز علائم بیماری حین پرواز مهمانداران را از وضعیت خود مطلع نمایید.

ماسک و دستکش استفاده شده را در کیسه بهداشتی مقابل صندلی خود قرار دهید.

سرویس‌های غذایی در پروازها با رعایت موازین بهداشتی تهیه می شوند و با توجه به شرایط موجود تغییراتی در آن‌ها اعمال شده است.

سعی کنید زمان برداشتن ماسک جهت خوردن و آشامیدن شما با مسافران مجاور هم‌ زمان صورت نگیرد.

در حین پرواز از ارائه مجلات و روزنامه‌ها و اهدای هدایا به کودکان تا اطلاع ثانوی معذوریم.

در صورت نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی به چراغ نشانگر وضعیت آن‌ها توجه کرده، از تردد غیرضروری و ازدحام در راهروهای هواپیما جداً خودداری فرمایید.

از ترک غیرضروری صندلی خود در هنگام پرواز اجتناب نموده و صندلی خود را تغییر ندهید.

 

فروش 60 درصد بلیت پروازهای ماهان در جهت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها

date_range دوشنبه 31 شهریور 1399 remove_red_eye 1489 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0